Informacja prasowa


Procter and Gamble DS Polska Sp. z o.o.
03-872 Warszawa
ul. Zabraniecka 20
NIP PL 5213289895
tel. (48-22) 678 55 44
fax. (48-22) 678 86 64
www.pg.pl







P&G OGŁASZA „DZIEŃ INNOWACJI CYFROWEJ” I POSZUKUJE LIDERÓW INNOWACJI




WARSZAWA, 10 grudnia 2012 r. – Firma Procter & Gamble, do której należą takie marki, jak Pampers®, blend-a-med®, head&shoulders®, Pantene® czy Gillette®, od 175 lat swojego istnienia nieustannie wprowadza innowacje, które służą konsumentom na całym świecie. W Polsce, z okazji swojego światowego jubileuszu, firma ogłasza Dzień Innowacji Cyfrowej – inicjatywę mającą na celu dostarczenie kolejnych nowoczesnych rozwiązań m.in. z zakresu komunikacji i e-commerce. Zapraszając do udziału w projekcie polskie start-up’y z dziedziny technologii cyfrowych, P&G stwarza także możliwości rozwoju lokalnym przedsiębiorstwom.



W ciągu swojej 175-letniej historii, P&G nieprzerwanie wprowadza innowacyjne rozwiązania w ramach oferowanych produktów, ale i w obszarze komunikacji czy modeli biznesowych. Wśród innowacyjnych rozwiązań znalazły się m.in. takie, jak koncepcja „brand managementu”, pierwsze jednorazowe pieluszki czy też pasta do zębów z fluorem. Ponad połowa innowacji wdrażanych przez P&G powstała w wyniku współpracy z zewnętrznymi partnerami. Było to możliwe m.in. dzięki specjalnym programom partnerskim, jak np. Connect + Develop, które pomagają identyfikować, weryfikować i wprowadzać w życie nowatorskie pomysły zewnętrznych firm i osób prywatnych. Innowacje są siłą napędową P&G, a globalnie nakłady na ten cel wynoszą ok. 2 miliardy USD rocznie.

„Misję poprawy życia konsumentów realizujemy nie tylko poprzez innowacje w dziedzinie produktów. Chcąc podążać za potrzebami i upodobaniami naszych odbiorców, stale poszukujemy przełomowych rozwiązań, także w zakresie komunikacji. Wykorzystując technologie cyfrowe, stwarzamy konsumentom coraz więcej okazji, by w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie mogli, poznać nasze marki, korzyści wynikające z ich użytkowania a także skorzystać z wiedzy ekspertów, dzięki której powstają. Dlatego właśnie, w ramach obchodów 175-lecia, zainicjowaliśmy w Polsce Dzień Innowacji Cyfrowej” – mówi Marek Kapuściński, Dyrektor Generalny i Wiceprezydent P&G na Europę Centralną.

Jest to inicjatywa skierowana do nowopowstających firm z obszaru nowoczesnych technologii, usług mobilnych oraz dostawców danych. P&G poszukuje przede wszystkim rozwiązań, które umożliwią lepsze poznawanie i rozumienie potrzeb konsumentów, by móc im jeszcze lepiej służyć. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, koncern chce m.in. umożliwić konsumentom dostęp do informacji o ich ulubionych produktach wszędzie tam, gdzie będą tego potrzebowali – w sposób dostosowany do ich indywidualnych potrzeb, zainteresowań i zwyczajów.

“Wierzymy, że inwestycje w innowacje są kluczem do rozwoju oraz nieustannego podnoszenia jakości naszych usług. Służymy naszym konsumentom niezmiennie od 175 lat. Stale też angażujemy się w rozwój społeczności, w których funkcjonujemy. Dlatego wspieramy także zewnętrzne inicjatywy i przedsiębiorstwa wierząc, że wspólnie możemy nie tylko realizować nowe pomysły, ale także przyczynić się do rozwoju lokalnych firm” – podkreśla Marek Kapuściński.

Dzięki udziałowi w projekcie, nowopowstające firmy mają możliwość promocji swojej oferty, ale przede wszystkim realną szansę na wdrożenie proponowanych rozwiązań w Polsce i krajach Europy Centralnej m.in. w Czechach i na Węgrzech. „Dzień Innowacji Cyfrowej to szansa przede wszystkim dla młodych, zdolnych i początkujących przedsiębiorców, którzy dzięki swojej kreatywności i ambicji mogą zrealizować pierwszy prestiżowy projekt, nawet zanim oficjalnie rozpoczną działalność biznesową” – dodaje Marek Kapuściński.

Wstępna faza zgłoszeń pozwoliła dotychczas zgromadzić kilkadziesiąt pomysłów. Lista projektów zakwalifikowanych do drugiego etapu została ogłoszona 18 listopada 2012 r. Rozstrzygnięcie nastąpi zaś do końca stycznia 2013 r.

Wiecej informacji na www: www.pgdigitalday.pl





O Procter & Gamble
P&G to jedna z największych międzynarodowych firm FMCG. Ponad cztery miliardy razy dziennie marki P&G pojawiają się w życiu ludzi na całym świecie. Firma posiada jeden z najsilniejszych portfeli asortymentowych, w skład którego wchodzą godne zaufania, wiodące marki wysokiej jakości, takie jak: Pampers, Tide, Ariel, Always, Whisper, Pantene, Mach3, Bounty, Dawn, Gain, Pringles, Charmin, Downy, Lenor, Iams, Crest, Oral-B, Duracell, Olay, Head & Shoulders, Wella, Gillette, Braun i Fusion. Pracownicy dokładają wszelkich starań, aby produkty P&G spełniały składane obietnice i ulepszały życie swoich konsumentów dzisiaj i w przyszłości.



# # #



Kontakt dla mediów

Procter & Gamble
Justyna Rymkiewicz
Tel.: 668 45 86 61
e-mail:rymkiewicz.j.1@pg.com

24/7 PR
Agata Wrońska
tel.: 500 030 969
e-mail: agata.wronska@247pr.pl